Monialaisuus on TiimiMedian valtti

Monialaisuus on TiimiMedian valtti

Uusi vuosi ja uudet kujeet. Viestintätoimisto TiimiMedia, www.tiimimedia.fi menestyi viime tilikaudella hyvin, vaikka liikevaihto laski hieman. Positiivista oli se, että kolme tiimiämme ylsivät suurin piirtein samaan tulokseen.

TiimiMedia on monialainen työosuusosuuskunta. Viestintäpalvelujen lisäksi Mikon Kotipalvelu tarjoaa mm. kodin ja kiinteistöjen pieniä remontti- ja kiinteistöpalveluja sekä Ompelimo Amornrat tekee taidokkaita ompelu- ja vaatturitöitä. TiimiMedialla kaikki munat eivät ole siis samassa korissa.

Koronan lisäksi viime helmikuussa puhkesi Ukrainan sota ja sen seurauksena energiakriisi myös Suomessa. TiimiMediaa ne eivät lannista, vaan jatkamme pontevasti edelleen toimintaamme.

Liity jäseneksi TiimiMediaan

Viime vuonna TiimiMedia osallistui pitkästä aikaa myös face-to-face -rekrytointitapahtumaan. Niitä ei liiemmin ole ollut pariin vuoteen pääkaupunkiseudulla koronan vuoksi, ainoastaan nettirekrytapahtumia.

Oli upeaa ja antoisaa keskustella jäsenehdokkaiden ja TiimiMediasta kiinnostuneiden kesken. Mikään ei voita aitoa vuorovaikutusta!

TiimiMediaan liittyi viime myös vuonna pari uutta jäsentä. Se on loistavaa, mutta tarvitsemme toimintamme jatkuvuuden vuoksi jatkuvasti uusia jäseniä mukaan.

Osuuskunta – yksi yritysmuoto

Mikä on osuuskunta? Törmään jatkuvasti siihen, ettei osuuskuntaa yritysmuotona tunneta. Moni kuvittelee, että se on esimerkiksi yhdistys, säätiö. Osuuskuntahan on yritys kuten osakeyhtiö, avoin ja kommandiittiyhtiö sekä yksityinen elinkeinonharjoittaja.

Osuuskunta on jäsentensä omistava yritys. Sen voi perustaa yksi tai useampi henkilö, joka maksaa sovitun osuusmaksun. Osuuskunnan perustaminen ei vaadi alkupääomaa. Sen toimintaa ohjataan samoin kuinmuissakin yritysmuodoissa. Jäsenet käyttävät määräysvaltaa, osakeyhtiössä osakkeenomistajat.

Osuuskuntaa kuten TiimiMediaa johtaa hallitus. Varsinainen osuuskunnan kokous on ylin päättävin elin.

Jos olet haaveillut yritystoiminnasta, osuuskuntaan liittyminen on helppo ja melko riskitön tapa aloittaa se. Maksat vain osuusmaksun. Tämä on TiimiMediassa 100 €. Lisäksi maksat liittymismaksun.

Yhteistyöllä menestykseen

Osuuskunnassa jäsenet myyvät omaa osaamistaan. Erityisen hyvin osuuskunta sopii yhteisyrittämiseen. Lisäksi sillä on synergiaetuja, koska jäsenet voivat tehdä, markkinoida ja myydä yhteisprojekteja.

Esimerkiksi TiimiMediassa yksi jäsen tekee asiakkaille verkkosivut, toinen suunnittelee sille graafisen ilmeen ja kolmas tuottaa sisällön. Kaikki voittavat!

Omistajaohjaus on osuuskunnassa demokratiaa, sillä jokaisella on mahdollisuus halutessaan vaikuttaa. Kaikilla on aina sama äänimäärä.

Viime vuosina Osuuskuntatoimintakeskus Pellervo on tehnyt paljon työtä, jotta osuuskunnat yritysmuotona tulisivat suomalaisille tutuksi. Toivottavasti he jatkavat tätä arvokasta työtä. Mikäli olet kiinnostunut liittyämään TiimiMediaan, otathan yhteyttä minuun tai lähetät viestin info@tiimimedia.fi.

Kiitän kaikkia asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme hyvästä yhteistyöstä. Kaunis kiitos kuuluu myös monipuoliselle jäsenistöllemme. Toivotan teille kaikille Menestystä vuodelle 2023!

Marjaana Sunila-Kankare

Viestintätoimisto TiimiMedia osk

puheenjohtaja

www.tiimimedia.fi

 

 

 

 

Liikevaihto hurjaan nousuun

Liikevaihto hurjaan nousuun

TiimiMedian edellinen tilikausi sujui todella hyvin koronasta huolimatta. Liikevaihtomme lisääntyi peräti yli 40 prosenttia. Se kasvoi kaikissa tiimeissämme.

Toivon hartaasti, että sama noususuuntainen kehitys jatkuu edelleen. TiimiMediahan on myös koko ajan tunnetumpi sekä yleisön että asiakkaiden keskuudessa. Asiakasmäärämme kasvaa sekin koko ajan.

Etäpalaverit toimineet hyvin

TiimiMedia on toiminut etänä lähes koko korona-ajan myös yhteistyökumppaneiden kanssa. Kokouksemme ovat olleet etänä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Etäpalaverit ovat sujuneet enemmän kuin hyvin.

Olemme olleet mukana myös Pääkaupunkiseudun TE-keskusten etänä järjestämissä rekrytointitapahtumissa. Ne ovat toimineet yllättävän hyvin. Näiden tapahtuminen avulla olemme saaneet myös uusia jäseniä.

Tietysti mikään etäpalaveri tai muu etätapahtuma ei korvaa kasvokkain tapaamista. Poikkeusoloissa on tärkeää pitää hyvää mielialaa yllä ja huolehtia työntekijöistä ja jäsenistä.

TiimiMediassa olemme lisänneet muun muassa asiakkuudenhallintaan liittyviä palavereita, jotta voisimme paremmin palvella ja huolehtia asiakkaistamme. Nämä voisivat muuten helposti unohtaa meidät.

Yhteistyön ja vuorovaikutteisuuden tärkeys korostuvat

Yllätykseksi olen huomannut, että ihmisten itsekkyys on korona aikana lisääntynyt. Usea on kiinnostunut vain omista eduistaan, jolloin tiimimäinen ajattelu helposti unohtuu.

TiimiMedia korostaa alati yhteistyön tärkeyttä ja tiimimäistä ajattelutapaa. Kaveria autetaan, häntä ei jätetä pulaan.

Korona on myös vaikuttanut jopa henkilöiden käyttäytymistapoihin. Kun ihmiset vihdoinkin tapaavat toisiaan, jokaisella on niin paljon kerrottavaa, että helposti puhumme toistemme päälle.

On kiire puhua omat kuulumiset ensin ja valitettavan usein unohdetaan kysyä, mitä asiakkaalle, ystävälle tai kaverille kuuluu. Kuitenkin jokaisella meistä on tarve tulla kuulluksi ja nähdyksi varsinkin näin korona-aikana. Viestinnän asiantuntijoilla siis riittää töitä näinä aikoina vakuuttaa ja puhua vuorovaikutuksen tärkeydestä.

Osoitamme myös kunnioitusta toisiamme kohtaan, kun kuuntelemme vuorotellen toisiamme. Näin aito vuorovaikutus säilyy.

Kiitän kaikkia asiakkaitamme, yhteistyökumppaneita ja TiimiMedian jäseniä kuluneesta vuodesta! Toivotan teille Rauhallista Joulua ja Menestystä ensi vuodelle! Pysykäämme terveinä!

Marjaana Sunila-Kankare
TiimiMedia
puheenjohtaja

TiimiMedian palvelut ja miksi tarvitset meitä, osa 1.

TiimiMedian palvelut ja miksi tarvitset meitä, osa 1.

TiimiMedian vahvuus on yhteistyö. Porukkaamme kuuluu niin vanhaa konkaria kuin nuorta ja dynaamista väkeä. Palvelupalettimme on monipuolinen, koska jokaisella on omat vahvuusalueensa. Kokemusta löytyy niin viestinnästä kuin markkinoinnista ja suunnittelusta.

Suunnittelupalvelut

Millaiset ovat juuri sinun organisaatiosi viestintätarpeet? Ketkä haluat tavoittaa viestilläsi? Onko paras tapa tiedote vai haluatko lähestyä yleisöäsi tällä kertaa tarinallisin keinoin? Vai jollain muulla tavalla?

Mietimme mielellämme yhdessä kanssasi, mikä on paras kanava ja paras tapa saada haluamasi ryhmän huomio, olivatpa he sitten asiakkaita, alihankkijoita tai muita sinua kiinnostavia ihmisiä.

TiimiMedia tarjoaa sekä ulkoisen että sisäisen viestinnän palveluja. Nykypäivänä tärkeä osa ulkoista viestintää on medianäkyvyys. Olemme tehneet töitä sekä painetun että sähköisen median parissa. Meiltä luonnistuu printti ja digitaalinen viestintä ja meillä on kokemusta myös radio- ja tv-työstä.

Heikki on toiminut Maikkarilla ja Ylellä ja tehnyt sekä radio- että tv-työtä. Villellä on kokemusta radiotyöstä ja podcastien tekemisestä. Marjaanalla on päätoimittajakokemusta. Tiedämme siis, miten median mielenkiinnon saa syttymään ja miten kannattaa käyttää erilaisia medioita. Yhteenlaskien olemme tehneet satoja ellei tuhansia lehdistötiedotteita.

TiimiMedia vastaa viestintätarpeisiisi
Kuuluuko? Hienovaraisempikin viestintä voi riittää 🙂

Ulkoinen viestintä

Ulkoisella viestinnällä vaikutetaan paitsi asiakkaisiin myös alihankkijoihin ja muihin sidosryhmiin. Eri asiakasryhmät saattavat vaatia hieman eri lähestymistavat ja jopa eri viestintäkanavat. Suomen Yrittäjät kirjoittaa viestinnän merkitystä yritykselle hyvin tässä.

Viestintä on aina pohjimmiltaan kaksisuuntaista ja reagoi vaikkapa asiakkailta saatuun palautteeseen ja juttuihin mediassa. Lisäksi hyvällä viestinnällä voi hankkia uusiakin asiakkaita.

Sisäinen viestintä

Sisäinen viestintä on sekin tärkeää. Se ei ole pelkkää tiedottamista, vaan myös tapa jalkauttaa strategia ja luoda yhteishenkeä. Se kannattaa, koska työyhteisön tunnelma ja yhteishenki näkyvät lopulta myös asiakaskokemuksessa. Hyvä kirjoitus sisäisen viestinnän merkityksestä organisaatiolle löytyy Recommended Finlandin sivuilta täältä.

Meillä erityisesti Marjaanalla on kokemusta sisäisestä viestinnästä. Eija ja Jussi ovat molemmat tehneet sekä asiakaslehtiä että organisaation sisäistä lehteä, Jussi päätoimittajana ja Eija toimittajana. Monitaitoisena miehenä Jussi on myös ottanut niihin valokuvia.

PK-yritykset asiakkaina

Olemme erikoistuneet työskentelyyn pk-yritysten ja yhteisöjen kanssa. Niiden kannalta toimivin viestintämalli ei ole sama kuin konserniyrityksillä, joilla saattaa olla parin jalkapallojoukkueen kokoinen viestintäosasto.

Pienen yrityksen kannattaa pikemminkin ulkoistaa viestintänsä osaavalle toimistolle, kuten TiimiMedialle. Näin mahdollistuu keskittyminen juuri sinun yrityksesi tai yhteisösi ydinosaamiseen eli sen tuotteen tai palvelun tekemiseen, jota varten organisaatio on olemassa.

Ota yhteyttä meihin, niin katsotaan, kuinka voimme vastata tarpeisiisi!