TiimiMedia – 10 vuotta

TiimiMedia – 10 vuotta

TiimiMedialla on juhlavuosi, sillä se aloitti 1.2.2012 toimintansa. Perustimme TiimiMedian osuuskuntakurssilla. Kukapa meistä olisi silloin uskonut, että siipemme kantavat näin pitkälle.

Saimme Cimsonin järjestämällä osuuskuntakurssilla hyvät eväät muun muassa osuuskunnan perustamiseen, tuotteiden ja palvelujen markkinointiin sekä myyntiin.
Markkinointi on tärkeää
Ikäni muistan, kuinka kurssijohtajamme painotti markkinointia. Tärkeintä on markkinointi, markkinointi ja vielä kerran markkinointi.

TiimiMedia aloittikin tuotteidensa ja palvelujensa markkinoinnin jo kurssiaikana. Tarjosimme opinahjomme lähistöllä oleville yrityksille muun muassa nettisivujen tekoa, graafisia palveluita sekä muita media- ja viestintäpalveluita.

Monialaisuus on valttia

TiimiMedia on monialainen osuuskunta.  Viestintäalan lisäksi joukkoomme kuuluvat monipuolinen Mikon Kotityöpalvelut ja taitava Ompelimo Amornrat. Uusia osaajia on matkan varrella liittynyt mukaan monipuoliseen joukkoomme. He ovat tuoneet mukanaan lisää monipuolista kokemusta ja viestintäosaamista.

Aluksi suhtauduin epäilevästi monialaiseen osuuskuntaan. Epäilykseni osoittautuivat turhiksi, koska yhteistyö eri toimialojen kanssa on sujunut enemmän kuin hyvin. Kaikki munat eivät myöskään ole yhdessä korissa.

Joukossamme on sekä eri-ikäisiä että eri kulttuureista tulevia osaajia. Kansainvälisyys on osa toimintatapaamme. TiimiMedia on onnistunut ennakkoluulottomuudellaan yhdistämään eri aloja toimimaan saumattomasti yhdessä.

Asiakas on ykkönen
Avoimuus ja asiakkaista huolehtiminen ovat avainasemassa. Hyvä yhteishenki on yksi johtoajatuksiamme. TiimiMedia on mielestäni hyvin onnistunut sitä vaalimaan.
Jatkuva kouluttautuminen ja ajanhermolla pysyminen ovat yksi syy TiimiMedian menestymiseen. Hoidamme pitkälti itse sekä hallintoomme liittyvät työt että teemme viestintä- ja markkinointimateriaalimme. Näin säästämme kuluja.
TiimiMedia on toiminut verkoissa koko olemassaolon ajan. Olimme siinäkin edelläkävijöitä. Koronan yllättäessä etätyö oli meille tuiki tuttua. Toki olemme kokoustaneet verkkoyhteyksien kautta, mutta sekin on sujunut hyvin.

Viime tilikausi oli TiimiMedian historian parhaita. Sen liikevaihto kasvoi peräti lähes 43 prosenttia. Korona ei TiimiMediaa lannistanut.

Kiitän kaikkia asiakkaitamme sekä yhteistyökumppaneitamme hyvästä yhteistyöstä. Kaunis kiitos kuuluu myös jäsenistöllemme. Toivottavasti TiimiMedialla on vielä monia työntäyteisiä vuosia jäljellä. Nautitaan nyt juhlavuodestamme!

 

Marjaana Sunila-Kankare
TiimiMedia osk
www.tiimimedia.fi
puheenjohtaja

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

TiimiMedian palvelut ja miksi tarvitset meitä, osa 1.

TiimiMedian palvelut ja miksi tarvitset meitä, osa 1.

TiimiMedian vahvuus on yhteistyö. Porukkaamme kuuluu niin vanhaa konkaria kuin nuorta ja dynaamista väkeä. Palvelupalettimme on monipuolinen, koska jokaisella on omat vahvuusalueensa. Kokemusta löytyy niin viestinnästä kuin markkinoinnista ja suunnittelusta.

Suunnittelupalvelut

Millaiset ovat juuri sinun organisaatiosi viestintätarpeet? Ketkä haluat tavoittaa viestilläsi? Onko paras tapa tiedote vai haluatko lähestyä yleisöäsi tällä kertaa tarinallisin keinoin? Vai jollain muulla tavalla?

Mietimme mielellämme yhdessä kanssasi, mikä on paras kanava ja paras tapa saada haluamasi ryhmän huomio, olivatpa he sitten asiakkaita, alihankkijoita tai muita sinua kiinnostavia ihmisiä.

TiimiMedia tarjoaa sekä ulkoisen että sisäisen viestinnän palveluja. Nykypäivänä tärkeä osa ulkoista viestintää on medianäkyvyys. Olemme tehneet töitä sekä painetun että sähköisen median parissa. Meiltä luonnistuu printti ja digitaalinen viestintä ja meillä on kokemusta myös radio- ja tv-työstä.

Heikki on toiminut Maikkarilla ja Ylellä ja tehnyt sekä radio- että tv-työtä. Villellä on kokemusta radiotyöstä ja podcastien tekemisestä. Marjaanalla on päätoimittajakokemusta. Tiedämme siis, miten median mielenkiinnon saa syttymään ja miten kannattaa käyttää erilaisia medioita. Yhteenlaskien olemme tehneet satoja ellei tuhansia lehdistötiedotteita.

TiimiMedia vastaa viestintätarpeisiisi
Kuuluuko? Hienovaraisempikin viestintä voi riittää 🙂

Ulkoinen viestintä

Ulkoisella viestinnällä vaikutetaan paitsi asiakkaisiin myös alihankkijoihin ja muihin sidosryhmiin. Eri asiakasryhmät saattavat vaatia hieman eri lähestymistavat ja jopa eri viestintäkanavat. Suomen Yrittäjät kirjoittaa viestinnän merkitystä yritykselle hyvin tässä.

Viestintä on aina pohjimmiltaan kaksisuuntaista ja reagoi vaikkapa asiakkailta saatuun palautteeseen ja juttuihin mediassa. Lisäksi hyvällä viestinnällä voi hankkia uusiakin asiakkaita.

Sisäinen viestintä

Sisäinen viestintä on sekin tärkeää. Se ei ole pelkkää tiedottamista, vaan myös tapa jalkauttaa strategia ja luoda yhteishenkeä. Se kannattaa, koska työyhteisön tunnelma ja yhteishenki näkyvät lopulta myös asiakaskokemuksessa. Hyvä kirjoitus sisäisen viestinnän merkityksestä organisaatiolle löytyy Recommended Finlandin sivuilta täältä.

Meillä erityisesti Marjaanalla on kokemusta sisäisestä viestinnästä. Eija ja Jussi ovat molemmat tehneet sekä asiakaslehtiä että organisaation sisäistä lehteä, Jussi päätoimittajana ja Eija toimittajana. Monitaitoisena miehenä Jussi on myös ottanut niihin valokuvia.

PK-yritykset asiakkaina

Olemme erikoistuneet työskentelyyn pk-yritysten ja yhteisöjen kanssa. Niiden kannalta toimivin viestintämalli ei ole sama kuin konserniyrityksillä, joilla saattaa olla parin jalkapallojoukkueen kokoinen viestintäosasto.

Pienen yrityksen kannattaa pikemminkin ulkoistaa viestintänsä osaavalle toimistolle, kuten TiimiMedialle. Näin mahdollistuu keskittyminen juuri sinun yrityksesi tai yhteisösi ydinosaamiseen eli sen tuotteen tai palvelun tekemiseen, jota varten organisaatio on olemassa.

Ota yhteyttä meihin, niin katsotaan, kuinka voimme vastata tarpeisiisi!